Zapisz się na NEWSLETTER

Jeśli chcesz otrzymywać informację o nowościach na stronie wypełnij poniższy formularz.

E-mail:
STEROWANIE GOTOWOŚCIĄ W SYSTEMACH EKSPLOATACJI OERODKÓW TRANSPORTU
Klaudiusz Migawa
Rok: 2013
ISBN: 978-83-61314-83-7
ISSN: 0209-0597

Praca dotyczy wybranych problemów związanych ze sterowaniem gotowością w systemach eksploatacji środków transportu.
Analizę literatury, cel i zakres pracy przedstawiono w rozdziale pierwszym. W rozdziale drugim omówiono podstawowe miary, stany oraz rodzaje gotowości obiek-tów technicznych. W rozdziale trzecim został określony obiekt badań – system eksploa-tacji środków transportu. Rozdział ten zawiera ogólny opis badanego obiektu, zrealizo-wanych badań eksploatacyjnych oraz wyznaczonych charakterystyk badanego procesu eksploatacji. Następnie na podstawie identyfikacji rzeczywistego systemu eksploatacji został zbudowany zdarzeniowy model procesu eksploatacji środków transportu. W rozdziale czwartym przedstawiono matematyczny model procesu eksploatacji środ-ków transportu, zbudowany na podstawie założenia, że jego modelem jest jednorodny proces semi-Markowa.
Opracowany w rozdziale piątym model oceny i kształtowania gotowości podsys-temu procesowego w systemie eksploatacji środków transportu umożliwia kształtowa-nie gotowości podsystemu procesowego w taki sposób, aby przydzielone zadanie prze-wozowe zostało zrealizowane prawidłowo. W opracowanym modelu gotowość podsys-temu procesowego wyznaczana jest na podstawie wartości parametrów matematyczne-go modelu procesu eksploatacji.
Model oceny i kształtowania gotowości podsystemów utrzymania ruchu i inter-wencyjnego w systemie eksploatacji środków transportu, w którym gotowość rozpatry-wanych podsystemów wyznaczana jest w zależności od gotowości oraz wydajności poszczególnych stanowisk tych podsystemów, przedstawiono w rozdziale szóstym. Zaproponowana metoda umożliwia wyznaczenie wymaganej gotowości rozpatrywa-nych podsystemów w taki sposób, aby przydzielone zadania obsługowo-naprawcze były realizowane w sposób prawidłowy.
W rozdziale siódmym przedstawiono decyzyjny model sterowania gotowością w systemie eksploatacji środków transportu, zbudowany z zastosowaniem teorii semi- -markowskich procesów decyzyjnych, w którym wybór optymalnej strategii sterowania gotowością został zrealizowany za pomocą algorytmu genetycznego. W opracowanym algorytmie genetycznym wprowadzono modyfikację polegającą na zastosowaniu, oprócz funkcji przystosowania (średniego jednostkowego dochodu), dodatkowego kry-terium wyboru optymalnej strategii sterowania, określonego przez funkcję kwalifika-cyjną (gotowości pojedynczego środka transportu). W celu zapewnienia szybszej i ła-twiejszej analizy oraz możliwości rozpatrywania różnych wariantów decyzyjnych opra-cowano stochastyczny model symulacyjny rozpatrywanego procesu eksploatacji środ-ków transportu, który został wykorzystany do weryfikacji wyników otrzymanych za pomocą algorytmu genetycznego.
Podsumowanie pracy oraz wnioski końcowe sformułowano w rozdziale ósmym. Ponadto dołączono szeroką bibliografię z zakresu omawianych w pracy zagadnień.



TA STRONA UŻYWA COOKIE. Ta strona używa informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Więcej informacji na stronie Polityce prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.